#GhidDobrogean1924 (IV) Reclame interbelice de la malul mării - „Tineri, bătrâni, femei şi bărbaţi dacă vreţi să întineriţi beţi numai vin Vârtos“
07 Jul, 2022 00:00
07 Jul, 2022 00:00
07 Jul, 2022 00:00
ZIUA de Constanta
1826
Marime text
- Un parfum de epocă se degajă din textele de promovare (prime încercări de publicitate) dedicate firmelor existente în Constanța: hoteluri, restaurante, drogherii, etc.
Cele aproape 200 de pagini ale volumului „Constanţa şi Techirghiol, 1924: ghid ilustrat pentru vizitatori” ne poartă cu un secol în urmă, în atmosfera interbelică a urbei pontice aflate în plin avânt economic.
Lucrarea a fost alcătuită de Th. Ionescu și I. N. Duployen și este gândită ca o prețioasă călăuză, atât pentru turiștii sosiți pe litoral, dar și pentru localnicii care se puteau astfel familiariza cu istoria, geografia sau etnografia spațiului dobrogean.
Buni cunoscători ai oraşului de la malul mării, autorii îl pun în lumină sub toate aspectele şi reuşesc să trezească interesul prin modul pitoresc de prezentare și structurare a materialului.
Un parfum de epocă se degajă din textele de promovare (prime încercări de publicitate) dedicate firmelor existente în Constanța: hoteluri, restaurante, drogherii, ateliere de manufactură sau reparații, bănci, societăți de asigurări, magazine de coloniale, prăvălii de încredere, medici, avocaţi etc. Toți cei care și-au dorit promovarea afacerii au apărut în acest ghid, cu tiraj impresionant, răspândit de editorii săi pe tot teritoriul României.
Astfel că, reclamele prezentate în volum sunt de-a dreptul savuroase și în număr covărșitor. În cele ce urmează vom prezenta, o parte din anunțurile integrate în lucrare, dedicate, de această data, restaurantelor.
În continuarea celor prezentate anterior, regăsim restaurantul „Pe Bulevard“, intitulat astfel datorită poziției sale „de peste drum de Cazinou“. „Opriţi-vă o clipă Ia hala de bere“, scria Nicu Ionescu, patronul restaurantului, în reclama integrată în carte. Aici se serveau „cele mai bune fripturi reci şi la grătar, bere la ghiaţă şi ori ce alte băuturi şi gustări“.
Pentru câteva clipe de recreere, constănțenii se puteau opri la restaurantele și băile din parcul Tataia, așa cum menționează un anunț din volum.
Pentru o degustare de vin, se putea merge la Cârciuma Naționala, de pe strada Ștefan cel Mare, numărul 98. Patronul restaurantului, Ion Funogea, îi aștepta pe constănțeni cu cele mai bune vinuri din oraș.
În carte se mai prezintă numeroase reclame ale restaurantelor Capato, Elite, Britania, etc., prezentate în edițiile anterioare.
„Tineri, bătrâni, femei şi bărbaţi dacă vreţi să întineriţi beţi numai vin Vârtos de la Restaurantul Capato“, astfel încheiem seria dedicată restaurantelor din Constanța, din rubrica #GhidDobrogean1924. În ediția viitoare vom reveni cu anunțurile interbelice pentru restaurante, dar de data aceasta din localitatea Techirghiol.
Va urma.
Lucrarea a fost alcătuită de Th. Ionescu și I. N. Duployen și este gândită ca o prețioasă călăuză, atât pentru turiștii sosiți pe litoral, dar și pentru localnicii care se puteau astfel familiariza cu istoria, geografia sau etnografia spațiului dobrogean.
Buni cunoscători ai oraşului de la malul mării, autorii îl pun în lumină sub toate aspectele şi reuşesc să trezească interesul prin modul pitoresc de prezentare și structurare a materialului.
Un parfum de epocă se degajă din textele de promovare (prime încercări de publicitate) dedicate firmelor existente în Constanța: hoteluri, restaurante, drogherii, ateliere de manufactură sau reparații, bănci, societăți de asigurări, magazine de coloniale, prăvălii de încredere, medici, avocaţi etc. Toți cei care și-au dorit promovarea afacerii au apărut în acest ghid, cu tiraj impresionant, răspândit de editorii săi pe tot teritoriul României.
Astfel că, reclamele prezentate în volum sunt de-a dreptul savuroase și în număr covărșitor. În cele ce urmează vom prezenta, o parte din anunțurile integrate în lucrare, dedicate, de această data, restaurantelor.
În continuarea celor prezentate anterior, regăsim restaurantul „Pe Bulevard“, intitulat astfel datorită poziției sale „de peste drum de Cazinou“. „Opriţi-vă o clipă Ia hala de bere“, scria Nicu Ionescu, patronul restaurantului, în reclama integrată în carte. Aici se serveau „cele mai bune fripturi reci şi la grătar, bere la ghiaţă şi ori ce alte băuturi şi gustări“.
Pentru câteva clipe de recreere, constănțenii se puteau opri la restaurantele și băile din parcul Tataia, așa cum menționează un anunț din volum.
Pentru o degustare de vin, se putea merge la Cârciuma Naționala, de pe strada Ștefan cel Mare, numărul 98. Patronul restaurantului, Ion Funogea, îi aștepta pe constănțeni cu cele mai bune vinuri din oraș.
În carte se mai prezintă numeroase reclame ale restaurantelor Capato, Elite, Britania, etc., prezentate în edițiile anterioare.
„Tineri, bătrâni, femei şi bărbaţi dacă vreţi să întineriţi beţi numai vin Vârtos de la Restaurantul Capato“, astfel încheiem seria dedicată restaurantelor din Constanța, din rubrica #GhidDobrogean1924. În ediția viitoare vom reveni cu anunțurile interbelice pentru restaurante, dar de data aceasta din localitatea Techirghiol.
Va urma.
Sursă foto: „Constanţa şi Techirghiol, 1924: ghid ilustrat pentru vizitatori” de de Th. Ionescu și I. N. Duployen
Citește și:
#GhidDobrogean1924: Reclame interbelice de la malul mării - „Cel mai luxos local de variete din Constanţa“
#GhidDobrogean1924(II) Reclame interbelice de la malul mării - „Nu mâncaţi! Nu beţi, până ce nu vizitaţi restaurantul Tudorache
#GhidDobrogean1924: (III) Reclame interbelice de la malul mării - „Locul de întâlnire al elitei - Brasserie Bristol“
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii