Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:15 18 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

#RespectTeatru Medalia „Jean Ionescu“ şi placheta CJC #RespectTeatru, pentru coregraful Horaţiu Cherecheş (galerie foto)

ro

28 Jun, 2018 00:00 4078 Marime text
Aşa cum arătam în articolul de ieri, pe fondul oboselii acumulate cu pregătirea premierei naţionale „Frumoasa şi Bestia“, Monica şi Horaţiu Cherecheş s-au numărat printre marii absenţi de pe 12 iunie, de la evenimentul „Incredibila memorie a teatrului constănţean“, organizat de cotidianul ZIUA de Constanţa.
Cu toate acestea, în semn de recunoştinţă pentru tot ceea ce au făcut şi vor face - suntem convinşi -, pentru publicul constănţean, şi lui Horaţiu Cherecheş i-a fost acordată medalia „Jean Ionescu“ şi placheta #RespectTeatru din partea Consiliului Judeţean, dar şi o scrisoare de mulţumire din partea Primăriei Municipiului Constanţa.
 

 
Şi tot într-un articol semnat de Aurelia Lăpuşan în ZIUA de Constanţa, Horaţiu Cherecheş deschidea cutia cu amintiri legate de venirea sa pe scena de la malul mării.
 
„Horaţiu s-a născut în Câmpia Turzii (pe 22 iunie 1969) şi, ascultând îndemnul profesoarei sale din şcoala primară, Maria Săplăcan, supranumită descoperitoare de talente, a reuşit, într-o concurenţă acerbă, să devină elev la Liceul de Coregrafie din Cluj, apoi, la sfatul altui bun profesor de-al său, Paul Haţieganu, să plece spre Bucureşti.
Din economiile mamei, a reuşit să adune bani de drum, dar nu i-au ajuns pentru biletul de tren decât până la Ploieşti, aşa că a continuat cu „naşu'”, indulgent cu tânărul dornic să atingă capitala. A reuşit detaşat pentru un post de demisolist la Opera Română. În comisie era şi Oleg Danovski. Prima lor întâlnire şi prima ofertă.
 
Dar tânărul ajuns în Bucureşti ştia la vremea aceea că mai are de făcut serviciul militar obligatoriu, că acolo, în Ansamblul Armatei, îşi putea asigura un loc şi, deci, a refuzat politicos.
Peste puţin timp însă, a venit Revoluţia, am cunoscut marea libertate, iar în februarie 1990, tânărul solist al Operei Române obţinuse deja o bursă la Academia de Dans Paris Center, Franţa, şi de acolo doi ani contract cu Opera din Nice, Franţa. O experienţă benefică, coregrafi excelenţi, dar şi multe experimente. Pasiunea lui a fost mereu şi a rămas şi astăzi baletul clasic. Marile balete din repertoriul universal. Adevărata creaţie coregrafică. Aşa că a decis şi s-a întors acasă.
 
Între timp, compania „Oleg Danovski”, devenit unicul teatru de balet din România, crescuse şi devenise recunoscută în lume. A venit la Constanţa cu fratele său. A intrat în sala de la „Fantasio” şi au vizionat „Giselle”. În rolul principal, Monica. I-au plăcut şi montarea, şi solista. Atunci, a simţit că trebuie să rămână. Două săptămâni mai târziu, a intrat şi a făcut Gala de balet împreună cu Felicia Şerbănescu, apoi a semnat contractul de angajare.
(...) De atunci, din 1992, şi până astăzi, prim-solistul a devenit maestru de balet, coregraf, lector universitar. O carieră împlinită. A jucat 25 de roluri principale şi alte zeci de roluri secundare. A avut colaborări şi a jucat în galele de balet de la Siracuza, Italia (1994, 2009, 2010), Chişinău, Moldova, Bucureşti, Budapesta, Ungaria, Salonic, Grecia, Novi Sad, Serbia, Alberta Ballet, Canada, Japonia... În fiecare an, din 1998 până în 2013, a participat la Gala de balet din Italia.
 
A cutreierat în turneele artistice organizate începând cu 1992 până acum scene din Germania, Franţa, Olanda, Elveţia, Belgia, China, Ungaria, Luxemburg, Grecia, Italia, Austria, Grecia, Bulgaria, SUA, Finlanda, Rusia, Coreea, Serbia, Canada, Spania, Japonia… Un impresionant traseu artistic încărcat cu muncă, multă muncă, pasiune şi responsabilitate.
În cariera sa, Horaţiu Cherecheş a avut şansa să lucreze cu mari maeştri şi coregrafi începând cu Oleg Danovski şi continuând cu Germinal Casado, maestru de balet, coregraf, regizor, scenograf la Ballet du XXe siècle de Bejart şi Ballett de Karlsruhe - Germania, cu Wilfride Piollet şi Jean Giserix, solişti la Opera din Paris - Franţa, Daniel Meja, solist la Boston Ballet - SUA, Bella Ratchinskaia, maestră de balet la Scala din Milano - Italia, Iushi Iansen, maestru de balet la Opera Naţională din Helsinki - Finlanda, Vladimir Vitali, solist la Bolshoi Ballet Moscova - Rusia, Ion Tugearu, maestru de balet, Călin Hanţiu, Gigi Căciuleanu, coregraf, Santiago de Chile, Nadia Bussien, solistă la Teatrul de Balet din Mannheim - Germania, Jean Michel Bouvron, solist la Ballet du XXe siècle - Maurice Bejart, Gilbert Mayer, maestru de balet la Opera din Paris, Eddy Toussaint, maestru de dans la Ballet du Jazz din Montreal, Canada, Françoise Adret, maestră de balet la Opera din Lyon, Franţa, Dennis Wayne, coregraf, Franţa, Mihail Motovilov, maestru de balet, Sergiu Anghel, coregraf, Pierre Tavernier, solist şi coregraf la Karlsruhe - Germania, Ghiorghi Koftun, coregraf la Opera din Kiev -Ucraina, Adina Cezar - coregraf la Teatrul de Operetă din Bucureşti, Atilas Silvester, coregraf - Grecia“.
 
Citeşte articolul integral AICI

Despre activitatea maestrului Horaţiu Cherecheş puteţi citi şi în cartea semnată de Jean Badea - „Dicţionar lumea artistică a Constanţei (I). Teatrul de balet «Oleg Danovski»“, pe care o găsiţi în varianta digitalizată în Biblioteca Virtuală ZIUA de Constanţa.
 
 
 
 

Galerie foto:



Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Comentarii

  • Haleț Gheorghe 29 Jun, 2018 11:02 Horațiu Cherecheș născut pe 22.06.1969 are o cifră a destinului 8 din 3 și 5 ambițios, luptător neînfricat, chițibușar, neîndurător (8). Când nu mai are cu cine să se bată se luptă cu sine (8). Talentat, îndrăzneț, norocos, vrea să îi recunoaștem meritele și să îi spunem ce deștept, ce bun și ce frumos e (3). Poate inventa mereu orice e nevoie și ne poate convinge oricând de ce vrea dumnealui cum că ar fi numai spre binele nostru (5). Harnic, destoinic, priceput, cu sânge rece, când are treabă nu are prieteni (2+2=4).







Cele mai recente postari