Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
09:57 04 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Studiu de oportunitate în consultare publică Se recomandă înființarea unei societăți a Consiliului Local pentru administrarea Cazinoului și Galeriei de Artă din Constanța! (DOCUMENT)

ro

03 Dec, 2024 17:00 390 Marime text
  • Proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru delegarea gestiunii serviciului de administrare, întreținere și exploatare a unor obiective de investiții de interes cultural din municipiul Constanța se află în consultare publică, în conformitate cu prevederile art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică
  • Propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare cu privire la proiectul de hotărâre supus consultării publice se pot depune până la data de 13.01.2025
  • Ulterior consultării, proiectul va ajunge în atenția consilierilor locali municipali, mai întâi în comisiile de specialitate și ulterior, în plen la votul final.
  • Studiul a fost realizat de Tomis Business & Consulting SRL, firmă înființată în 2023
  • Analiza de oportunitate pentru delegarea gestiunii serviciului de administrare, întreținere și exploatare a unor obiective de investiții de interes cultural din municipiul Constanța s-a axat pe cele două componente culturale pe care le administrează Primăria Constanța : Galeriile de Artă și Cazinoul și urmărește opțiuniile de gestionare ale acestor obictive, în vederea unei administrări cât mai eficiente
  • Concluzia și recomandările consultantului merg către o administrare prin „gestiunea directă" printr-o societate a Consiliului Local
  • În prezent, municipalitatea nu dispune de capacitate de administrare prin compartimente specializate proprii, și nici nu are în subordine o instituție de cultură specializată în administrare imobile aflate în patrimoniu/monumente istorice cu destinație culturală
 



 
Proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru delegarea gestiunii serviciului de administrare, întreținere și exploatare a unor obiective de investiții de interes cultural din municipiul Constanța se află în consultare publică, în conformitate cu prevederile art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică.

Proiectul de hotărâre poate fi consultat pe site-ul Primăriei municipiului Constanța, la adresa http://www.primaria-constanta.ro la secțiunea  „De interes public – Transparență decizională pe Legea 52/2003″, până la data de 23.01.2025 la sediul Primăriei municipiului Constanța, situat în bd. Tomis nr. 51.
 
Propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare cu privire la proiectul de hotărâre supus consultării publice se pot depune până la data de 13.01.2025, astfel: prin poștă, la sediul Primăriei municipiului Constanța, Direcția Generală Urbanism și Patrimoniu-Direcția Patrimoniu din B-dul Tomis nr. 51; prin e-mail, la adresa patrimoniu@primaria-constanta.ro.

Materialele transmise vor purta mențiunea: „Propuneri referitoare la Proiectul de hotarâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru delegarea gestiunii serviciului de administrare, întreținere și exploatare a unor obiective de investiții de interes cultural din municipiul Constanța”.
 
Ulterior consultării, proiectul va ajunge în atenția consilierilor locali municipali, mai întâi în comisiile de specialitate și ulterior, în plen la votul final.


 
Studiul a fost realizat de Tomis Business & Consulting SRL, firmă înființată în 2023
 
Tomis Business & Consulting SRL a fost înființată în vara anului trecut și se ocupă cu alte activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice n.c.a, potrivit extrasului 19614/04.08.2023 eliberat de ONRC și publicat Monitorului Oficial.

Firma nou înființată are un capital social de 200 lei, total părţi sociale: 20 a câte 10 lei fiecare.

Firma are sediul social în municipiul Constanţa, strada Soveja, nr. 59, judeţul Constanţa.


Domeniul principal de activitate este reprezentat de grupa CAEN: 749 - Alte activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice n.c.a..

Durata de funcționare a societății este nedeterminată, iar fondatorul și administratorul ei este Cuţov Alina, cu domiciliul în judeţul Constanţa.  
Nu există date financiare după primul an de funcționare.

Studiul de oportunitate „tratează" viitorul obiectivelor de interes cultural din municipiul Constanța
 

Studiul de oportunitate pentru delegarea gestiunii serviciului de administrare, întreținere și exploatare a unor obiective de investiții de interes cultural din municipiul Constanța s-a axat pe cele două componente culturale pe care le administrează Primăria Constanța : Galeriile de Artă și Cazinoul, care după finalizarea lucrărilor de reabilitare va fi predat autorităților.

Studiul urmărește o analiză a opțiunilor de gestionare ale acestor obiective, în vederea unei administrări cât mai eficiente.

Analiza o puteți parcurge în partea a doua a studiului, pe care îl puteți consulta în secțiunea „documente”.

Noi ne vom axa pe concluzia și recomandările consultantului:

„Având în vedere prevederile legate precum și noile tendințe Ia nivel național, precum și avantajul controlului direct asupra operatorului, exercitat de autoritățile administrației publice locale se recomandă ca modalitate de gestiune „gestiunea directă" printr-o societate a Consiliului Local, privind administrarea, întreținerea și exploatarea obiectivelor culturale din Municipiul Constanța.

Prestarea activităților în cadrul serviciului de administrare, întreținere și exploatare se vor realiza în baza caietului de sarcini și a regulamentului aprobat de Consiliul Local.

Totodată se recomandă plata unei redevențe fixe lunare către Consiliul Local, necesară amortizării bunurilor proprietate publică puse Ia dispoziția operatorului la data începerii activității.

Nu în ultimul rând, se recomandă o durată a contractului de delegare de 5 ani, cu posibilitatea rezilierii contractului și schimbării modalității de delegare a gestiunii, dacă timp de 6 luni, operatorul de servicii nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale cu privire Ia calitatea serviciului, indicatorii de performanță și performanțele economico - financiare asumate.



Luând în considerare faptul că, în perioada imediat următoare, se vor finaliza lucrările de reabilitare a obiectivelor de investitii, ce vor trece în administrarea UAT Municipiul Constanta, respectiv: Cazino Constanța, care va fi centru expozițional desfășurat pe subsol și parter, având încăperi cu tematici și design expozițional specific, deschis publicului într-o manieră accesibilă cu un design atractiv multimedia, multisenzorial, interactive și Galeria de artă Fondul Plastic, având ca obiectiv asigurarea unui cadru de expunere la standarde contemporane a unor expozitii personale și colective ale artiștilor din Constanța și din țară, studiul de oportunitate, trasează și direcțiile viitoare de ale acestor obiective de interes cultural din municipiul Constanța.

Imobilele menționate trebuie să fie administrate pe baze profesioniste și de eficiență iar municipalitatea nu dispune de capacitate de administrare prin compartimente specializate proprii, și nici nu are în subordine o instituție de cultură specializată în administrare imobile aflate în patrimoniu/monumente istorice cu destinație culturală.
 
Ce se va întâmpla în Cazino ?
 
Pentru că Art Nouveau este un sill complex și special reprezentat atât de arhitectură cât și de alte ramuri artistice (decorațiuni interioare, mobilier, pictură, decorum murale și altele), clădirea nou renovată trebuie să respecte toate caracteristicile stilului atât la interior cât și la exterior.
Redeschiderea Cazinoului va reprezenta un eveniment important în istoria orașului Constanța iar ulterior trebuie valorificat întregul potențial.

Clădirea vă gazdui „două muzee, unul dedicat istoriei sale fascinante și unul artei contemporane, unde vizitatorii se vor putea bucura de arhitectura impresionantă și de expozițiile găzduite, cât și de evenimente și o cafenea elegantă", unde vor putea savura o băutură cu vedere spre mare.

Această diversitate de facilități va atrage turiști și localnici, oferind un spațiu multifuncțional pentru evenimente culturale, expoziții, conferințe și concerte, generând venituri suplimentare pentru economia orașului și îmbogățind oferta culturală.

Aedificia Carpați SA este antreprenorul general al lucrărilor de consolidare, reabilitare și modernizare a Cazinoului din Constanța.

Pe parcursul desfășurării lucrărilor de la Cazinoul din Constanța, compania Aedificia Carpați SA a realizat mai multe filme în care este redată evoluția lucrărilor din fiecare an de șantier, publicul putând astfel urmări activ desfășurarea proiectului, complexitatea intervențiilor implementate la Cazino, dar și dedicarea, priceperea și implicarea specialiștilor.
 
 
Despre Aedificia Carpați SA
 
Compania bucureșteană Aedificia Carpați SA este antreprenorul general al lucrărilor de reabilitare, consolidare și modernizare a Cazinoului din Constanța, în urma contractului semnat la finele anului 2019 cu Compania Națională de Investiții SA.
 
Lucrările de la Cazino sunt întreprinse de Aedificia Carpați SA, alături de Remon Proiect SRL, Profesional Construct Proiectare SRL, Tehnoinstal SRL, precum și Construcții Erbașu SA (pentru lucrările suplimentare).
 
Potrivit termene.ro, platformă consultată pe 1 mai 2024, Aedificia Carpați SA a fost înființată în 1992, are sediul social în București, pe Șoseaua Panduri și se ocupă de lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale.
 
Compania are mai multe puncte de lucru în țară și este deținută de ing. Petre Badea (administrator și director general), Vasile Ifrim, Ștefan Victor Șerban Drăgulescu (administrator) și o Listă acționari, iar administrator este și Filip Onoiu.
 
În 2022, firma a declarat 199 angajați, profit peste 850.000 de lei și cifra de afaceri a depășit 51,87 de milioane de lei.
 

Galeria de artă


:
Construcția dateaza din perioada postbelică și se află la parterul blocului MI, din strada Ștefan cel Mare nr.15 din Constanța și are o fațadă de tip vitrină cu acces central direct din trotuarul pietonal.

Imobilul face parte din zona protejată ZR 2 - zona comercială centrală.

Construit în anul 1961, imobilul a primit funcționalitatea de Galerie de Artă începând din 1987 iar de atunci a beneficiat de o singură reabilitare, în anul 1991.

Începând cu anul 2020 se află în domeniul privat at UAT Constanța conform HCL nr. 25/30.01.2020.

Galeria de Artă a Uniunii Artiștilor Plastici sau Fondul Plastic, cum îl cunosc constănțenii a funcționat ca o zonă dedicate produselor de artă, dar a reunit și un spațiu expozițional pentru artiști.

În ultimii ani spațiul a fost închis, perioadă în care Primăria Constanța a luat decizia redeschiderii galeriei de arta pentru găzduirea expozițiilor artistilor plastici constănțeni.

Astfel că, au fost efectuate lucrări de modernizare din perspectiva redeschiderii Galeriei de Artă și transformării ei într-o locație propice desfășurării de evenimente artistice relevante.
 
După două licitații anulate, Primăria Constanța a atribuit contractul de execuție, lucrări aferente obiectivului de investiții: „Reamenajare, modernizare și modificare fațadă Galeria de Arta".

Contractul în valoare de 1.498.498.57 lei a revenit companiei Monolit Enterprise SRL.

Obiectivul general al proiectului este reamenajarea spațiului de la parterul blocului M1 din strada Ștefan cel Mare nr.15, cu funcțiune de galerie de artă, ce are ca obiectiv asigurarea unui cadru de expunere la standarde contemporane.
 
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

– Redeschiderea galeriei pentru găzduirea expozițiilor personale şi colective ale artiștilor din Constanța.
– Creșterea vizibilității şi a calității actului cultural, prin participarea artei la spațiul public.
– Creșterea calității fondului construit, prin aducerea la standarde contemporane a arhitecturii fațadelor, precum şi prin deschiderea parterului clădirilor către spațiul public, prin funcțiuni artistice şi culturale, accesibile publicului larg".
 
Monolit Enterprise SRL
 
Firma care desfășoară activități de construcții a drumurilor și autostrăzilor a fost înființată în anul 2017 și aparține Nicoletei Adriana Stroe.
Are sediul social în Constanța iar în anul 2022 a avut o cifră de afaceri de 2.181.728 lei, profit net de 149.892 lei și 33 de angajați, potrivit www.termene.ro.

Primăria Constanța i-a mai atribuit acestei companiii în 2022 un contract de lucrări reparații în sala de spectacole a Colegiului Național de Arte „Regina Maria”, contract în valoare de 55.860 lei, fără TVA.

De altfel, firma constănțeană mai figurează cu peste 30 de contracte de achiziții publice, în valoare totală de peste 30 de milioane lei.
Printre instituțiile publice care au semnat contracte cu această firmă se numără Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Constanța, comuna Lumina, comuna Topalu dar și UAT Topraisar.


 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
 
Citește și:

Cazinoul din Constanța, perla care renaște din mare! Video inedit cu evoluția spectaculoaselor lucrări din al treilea an de șantier (FOTO+VIDEO)
 
Primăria Constanța a înregistrat domeniul pentru viitorul site al Cazinoului
 
Cazinoul din Constanța, în plin proces de reabilitare! Imagini impresionante cu simbolul Constanței la finalul verii (GALERIE FOTO+VIDEO)
 
Studiu de oportunitate și consultanță pentru delegarea administrării patrimoniului public și privat al municipiului Constanța. Cine le asigură? (DOCUMENTE)

Cine a câștigat contractul de reamenajare, modernizare și modificare fațadă a Galeriei de Artă de pe strada Ștefan cel Mare din Constanța?(DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii