Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
05:51 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

O altă față a orașului Chișinău Aleile neasfaltate dintre blocuri și lipsa locurilor de parcare, două provocări pentru capitala Republicii Moldova (GALERIE FOTO)

ro

07 Oct, 2024 17:00 3148 Marime text
Sursa foto - ZIUA de Constanta
  • Multe dintre cartierele Chișinăului, în special cele construite în perioada sovietică, se confruntă cu o problemă aparent banală, dar extrem de importantă pentru calitatea vieții zilnice: lipsa asfaltului pe aleile dintre blocuri.
  • Cu toate că lucrările de reparație în oraș continuă anual, dar multe alei dintre blocuri rămân neasfaltate sau sunt reparate doar parțial.
  • La fel ca majoritatea orașelor mari în expansiune, Chișinăul se confruntă cu o problemă majoră de infrastructură: lipsa locurilor de parcare.
  • Odată cu creșterea numărului de mașini și dezvoltarea urbanistică nesustenabilă, capitala Republicii Moldova suferă de un deficit sever de spații de parcare, atât în zonele rezidențiale, cât și în cele comerciale.
 
Chișinău, capitala Republicii Moldova, este un oraș în continuă dezvoltare. Cu toate acestea, unele probleme persistă, în special cele legate de infrastructura urbană. Printre acestea, aleile neasfaltate dintre blocurile de locuințe și lipsa locurilor de parcare rămân subiecte de discuție și de nemulțumire pentru locuitori.
 
Multe dintre cartierele Chișinăului, în special cele construite în perioada sovietică, se confruntă cu o problemă aparent banală, dar extrem de importantă pentru calitatea vieții zilnice: lipsa asfaltului pe aleile dintre blocuri. Aceste căi de acces sunt utilizate zilnic de mii de locuitori, însă, în multe cazuri, starea lor lasă de dorit. În loc de drumuri asfaltate și bine întreținute, oamenii fac salom printre gropi adânci.
 
Cu toate că lucrările de reparație în oraș continuă anual, dar multe alei dintre blocuri rămân neasfaltate sau sunt reparate doar parțial. În 2023, s-a intervenit pentru reparații local, utilizând asfalt pe diverse străzi din oraș, însă acest tip de intervenție este adesea temporar și nu acoperă necesitatea de asfaltare integrală a aleilor dintre blocuri.

 
O infrastructură degradată contribuie la o imagine negativă a orașului. Într-un oraș care își dorește modernizarea și atragerea de turiști, astfel de probleme sunt inacceptabile. Lipsa investițiilor în asfaltarea acestor alei reflectă un dezinteres pentru îmbunătățirea calității vieții locuitorilor. O abordare concertată, care să implice atât autoritățile locale, cât și comunitatea, este esențială pentru a transforma Chișinăul într-un oraș mai modern și mai plăcut pentru toți cetățenii săi.
 
 
Provocare pentru autopritățile din Capitala Moldovei: mai multe locuri de parcare
 
 
La fel ca majoritatea orașelor mari în expansiune, Chișinăul se confruntă cu o problemă majoră de infrastructură: lipsa locurilor de parcare. Odată cu creșterea numărului de mașini și dezvoltarea urbanistică nesustenabilă, capitala Republicii Moldova suferă de un deficit sever de spații de parcare, atât în zonele rezidențiale, cât și în cele comerciale.

 
În ultimii ani, numărul autoturismelor din Chișinău a crescut exponențial. Această expansiune a parcului auto nu a fost însă acompaniată de o dezvoltare adecvată a infrastructurii de parcare. Potrivit statisticilor, orașul găzduiește peste 300.000 de vehicule, dar numărul locurilor de parcare disponibile este mult mai mic. În multe cazuri, șoferii sunt nevoiți să parcheze pe trotuare, spații verzi sau chiar în intersecții, ceea ce agravează și mai mult traficul și reduce siguranța pietonilor​.
 
Cele mai mari probleme se întâlnesc în centrul orașului și în cartierele dens populate, unde construcțiile de locuințe și birouri au depășit capacitatea infrastructurii existente. Piața Centrală, zonele comerciale și rezidențiale din sectorul Centru, precum și zonele adiacente universităților și spitalelor, sunt printre cele mai afectate. În aceste locuri, șoferii pot petrece zeci de minute căutând un loc de parcare liber, generând stres suplimentar și poluare cauzată de motoarele în funcțiune.


 
Lipsa locurilor de parcare are efecte negative pe multiple planuri. În primul rând, blocarea trotuarelor și drumurilor înguste din cartierele rezidențiale creează disconfort și nesiguranță pentru pietoni și bicicliști. De asemenea, parcările necorespunzătoare îngreunează accesul serviciilor de urgență, cum ar fi ambulanțele sau mașinile de pompieri. Mai mult decât atât, traficul este considerabil îngreunat, șoferii fiind nevoiți să se deplaseze pe străzi secundare în căutarea unui loc de parcare.
 

O soluție pe termen scurt ar fi implementarea unor reguli mai stricte privind parcarea ilegală pe trotuare și în alte zone nepermise. Îmbunătățirea sistemului de transport public poate fi o altă soluție eficientă pe termen lung. În cartierele rezidențiale, este necesară dezvoltarea unor soluții specifice, precum parcări rezidențiale pentru locuitori. Acest lucru ar putea fi realizat prin reorganizarea spațiilor disponibile și prin construirea de parcări subterane sau pe mai multe niveluri. Este esențial ca soluțiile să fie implementate cât mai curând pentru a asigura o mobilitate mai bună și un mediu urban mai plăcut pentru toți locuitorii.
 
Citește și:
 
 
Ce poți vizita în Chișinău: Statuia lupoaicei romane, monumentul „Miorița”, locul de temelie a orașului și Pomul vieții, locuri frumoase care nu trebuie ratate (FALERIE FOTO)

Ce poți vizita în Chișinău, capitala Republicii Moldova: Grădina Publică „Ștefan cel Mare și Sfânt”, statuia domnitorului Ștefan cel Mare și Aleea Clasicilor (GALERIE FOTO)
 
Ce poți vizita în Chișinău, capitala Republicii Moldova: Catedrala Nașterea lui Hristos, Clopotnița, Arcul de Triumf și Piața Marii Adunări Naționale (GALERIE FOTO)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii