Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:32 21 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Portrete. Oameni care au făcut istorie culturală în Dobrogea Pe scena vieţii. Marii actori ai Constanţei (XVlll) - galerie foto

ro

28 Nov, 2016 00:00 11158 Marime text


Cel mai bun cuplu de dansatori de revistă din ţară 

Multe aprecieri ale criticilor au rămas în paginile presei. Câteva exemple: „Cel mai bun cuplu de dansatori de revistă din ţară”, sau „Excepţionalul cuplu de dansatori Gina şi Milidi Tătaru, pe care orice teatru ar dori să-l aibă”, sau „Am avut revelaţia unor numere solistice de înaltă ţinută tehnică şi artistică datorate talentatului cuplu de balerini Gina şi Milidi Tătaru”, sau „cuplul Gina şi Milidi Tătaru străluceşte la înălţimea prestaţiilor cu care a cucerit de mult inimile spectatorilor”...
 
Gina Tătaru a fost una dintre balerinele cap de afiş ale Teatrului de Revistă „Fantasio”, împreună cu Milidi Tătaru formând un cuplu-vedetă. Astăzi, Gina Tătaru trăieşte în Italia, iar Milidi a urcat la stele. Au rămas amintirile, albumele cu fotografii, nostalgiile. Şi rodul dragostei lor, Aura.
 
Povestea Ginei Tătaru este una care merită un film. Sau o carte. De-acolo, din îndepărtata Sicilie, Gina visează acasă. Visează la anii de glorie ai Teatrului „Fantasio”, la minunaţii ei colegi de scenă, regizori, coregrafi, la oamenii care i-au marcat existenţa de artistă. Fotografiile care însoţesc aceste rânduri ni le-a trimis pe internet, promiţând că, în curând, când va veni acasă, ne va oferi întreg albumul său cu amintiri.
 
Născută în zona Bicazului, Gina l-a întâlnit pe Milidi pe când aveau şase-şapte ani şi se jucau cu aceleaşi jucării modeste. Era vremea când la Bicaz se făcea „reeducarea” familiilor prin muncă silnică. Mari şi mici, toţi intrau în acelaşi regim de austeritate forţată, silnică. Cei cinci fraţi Varga l-au adoptat repede pe micuţul constănţean şi jocurile lor erau cel mai adesea ca pe o scenă, cu poveşti şi paşi de dans.
 
Într-o zi, familia Tătaru a venit la Constanţa. Zece ani mai târziu, Gina a bătut la uşa Teatrului de Revistă, ca să se angajeze. Ţinea morţiş să fie balerină. Ca să dea concurs, îi trebuia un partener. A zărit un băiat, în colţul scenei, şi, înainte de a-i propune să o ajute, l-a recunoscut pe cel cu care se jucase cândva la Bicaz. Era Milidi. Au dansat şi a câştigat imediat postul râvnit.
 
Dragostea celor doi a fost fulgerătoare, mistuitoare: aveau acelaşi vis, acelaşi stil de dans, aceleaşi pasiuni. Balerini de mare succes la Teatrul „Fantasio”, introducând în limbajul coregrafic al Revistei noţiunea de cuplu, cei doi au întemeiat o pereche artistică şi o familie, una cu cealaltă completându-se perfect. Într-o zi, fiecare dintre ei a căutat însă paşii destinului pe alte cărări. O încercare, ca atâtea altele. Au plecat în Italia, dar cu trenuri diferite. Milidi s-a întors acasă mai repede, Gina s-a apucat să îi înveţe şi pe italieni baletul de sorginte românească.
 
A socotit însă mereu că şederea ei în ţara portocalilor este doar o haltă spre casă, că va reveni odată să facă teatru, să salveze revista, să promoveze arta coregrafică autentică. Deşi încă nu a găsit timpul, nici forţa, nici puterea...
 
Multe, foarte multe cronici s-au scris despre cei doi balerini ai Teatrului „Fantasio”. La reintrarea Cazinoului în circuitul cultural al oraşului, în iulie 1978, presa locală consemna: „Într-un inspirat cadru scenografic, care se încadrează perfect ambianţei generale a Cazinoului, spectacolul reuneşte elementele care şi-au verificat deja audienţa la publicul programelor de acest fel. Este vorba, în primul rând, de dans, în care cuplul Gina şi Milidi Tătaru străluceşte la înălţimea prestaţiilor cu care a cucerit de mult inimile spectatorilor, alături de un ansamblu de balet omogen, bine coordonat şi folosit cu măsură”.
 
În 1988, teatrul constănţean a participat la Arezzo - Italia la un prestigios festival internaţional, „Atti-unici”. Patru premii au fost obţinute pe scena italiană: cel special al juriului, Premiul provinciei Arezzo, Premiul municipiului Arezzo şi Premiul de popularitate acordat de juriul publicului. Adversarii competitori erau vestitele colective actoriceşti York Theatre Company din Toronto şi York in Progress din New York. Întors acasă, Dominic Dembinski, regizorul spectacolului premiat, remarca, printre altele: „O contribuţie covârşitoare la reuşita acestui spectacol a avut-o extraordinara trupă de balet a Teatrului de revistă «Fantasio», condusă de tânărul şi talentatul Milidi Tătaru şi de maestrul Oleg Danovski”.
 
Despre Milidi Tătaru scrie şi Jean Badea în monografia teatrului, „Fantasio 40”: „Când a păşit pe scândura scenei «Fantasio», pe la începutul anilor '70, era un adolescent cu nebunia dansului în gând şi fibră musculară. Ca să fie tot timpul în teatru, mai ales după venirea lui Cornel Patrichi la conducerea baletului, a abandonat pentru o vreme şcoala. Devenise dependent de «drogul» numit teatru, nu-l potoleau evoluţiile coregrafice solistice şi de ansamblu, astfel că, la prima propunere de figuraţie ca actor, a răspuns cu un entuziasm care l-a surprins şi pe regizor, şi pe directorul teatrului. A făcut parte din marea trupă a lui Patrichi, cea mai bună din ţară timp de zece ani”. Apoi a preluat el coregrafia spectacolelor de revistă de la „Fantasio”: „Cioc-boc, hai la joc”, „Fantasio-service”, „Fantasio-color”, „Caricaturi la revistă”, „Lumea râde... de când lumea”.
 
Cornel Patrichi a intuit în Gina Tătaru - de altfel, fără studii de specialitate - marea balerină şi a creat anume dansuri pentru cei doi, astfel că în scurt timp au devenit cel mai bun cuplu de dansatori de revistă din ţară. La vârsta de 30 de ani, Gina a născut, dar o balerină nu are voie să stea mult acasă, să se îngraşe. În mai puţin de trei săptămâni de lăuzie a slăbit 28 de kilograme şi a reintrat pe scenă, într-un număr dificil creat de Cornel Patrichi, ce refuza astfel să creadă că o proaspătă mamă este capabilă de asemenea eforturi şi voinţă.
 
Au făcut turnee de succes cu Teatrul „Constantin Tănase”, în Egipt, America, Franţa. În Egipt a primit o diplomă de onoare chiar din mâna ministrului Culturii, ca semn al recunoaşterii valorii lor. A dansat oriunde a fost loc pe scenă, oriunde a simţit că poate dărui din inima sa publicului. Când au decis să revină acasă, să facă aici revistă, aşa cum era cândva „Fantasio”, primul din ţară Milidi a pierdut pariul cu viaţa.
 
Gina Tătaru vorbeşte astăzi dezinvolt despre ea, despre ei, despre trecutul lor. Este de o fascinantă sinceritate, fără a face din viaţă subiect de telenovelă. Îşi deapănă pe îndelete fascinanta poveste de dragoste...

Galerie foto:



Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Comentarii








Cele mai recente postari